Онлайн решаване на спорове
АЛТЕРНАТИВНО РЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ (АРС) ЗА ГРАЖДАНИТЕ НА ЕС
С настоящото Ви информираме, че като потребител, имате възможност да се свържете с местния орган за АРС във връзка със спор, който не сте успели да уредите директно с “ДИКСИ“ ООД.
Какво е АРС?
Процедурата за АРС е процедура за алтернативно (извънсъдебно) решаване на национални и трансгранични спорове, произтичащи от договори за продажба или договори за предоставяне на услуги между търговец, установен на територията на Европейския съюз и потребител, пребиваващ на територията на Европейския съюз, осъществявана чрез намесата на Орган за алтернативно решаване на спорове (ОРС), която завършва с предлагане или налагане на решение или събиране заедно на страните по спора с цел намиране на решение по взаимно съгласие.
Органите за АРС са извънсъдебни структури. Органът за АРС е неутрална страна (напр. помирител, медиатор, арбитър, омбудсман или комисия по жалбите), която “ДИКСИ“ ООД ще използва за уреждане на спор в случай, че потребителят реши да търси извънсъдебно решаване на спора. Процедурата за АРС е евтина, лесна и бърза, и следователно - изгодна, както за потребителите, така и за търговците, които могат да избегнат съдебни разходи и продължителни съдебни процедури.
Как мога да подам жалба съгласно процедурата за АРС?
Ако искате да подадете жалба, моля свържете се с националния орган за АРС за територията на Република България, който е посочен по-долу:
Обща помирителна комисия към Комисия за защита на потребителите със седалище гр. София*
Адрес: София, 1000, пл. Славейков 4 А, тел. 02/933 0517, факс.: 02/988 4218
Интернет страница: http://www.kzp.bg/
e-mail: adr.sofia@kzp.bg
*Този Орган за АРС е включен в списъка на органите, признати за органи за алтернативно решаване на спорове между потребители и търговци на територията на Република България, утвърден със заповед на министъра на икономиката. Този орган за АРС осъществява постоянно дейност по АРС и може да отговори на всички Ваши въпроси, които са свързани с този процес.
*Този Орган за АРС е включен в списъка на органите за АРС, които отговарят на задължителните изисквания за качество, установени от Директива 2013/11/ЕС за алтернативно решаване на потребителски спорове и са нотифицирани от държавите-членки, достъпен на Електронната платформа за онлайн решаване на спорове на Европейската комисия.
Помирителното производство е безплатно за страните и те не заплащат такса за разглеждане на спора. Езикът, на който потребителите подават жалбите си и на който се провежда помирителното производство е българският. Споровете, които попадат в обхвата на процедурата на органа са национални и трансгранични спорове между потребители и търговци по договори за продажба на стоки и предоставяне на услуги, включително във връзка с гаранционната отговорност, правото на рекламация за стоки или услуги, неравноправни клаузи в договорите, нелоялни търговски практики, туристически услуги и договори, сключвани с потребители.
Кликнете тук за връзка към Електронната платформа за онлайн решаване на спорове на Европейската комисия.